Uncategorized

למה גברים חרמנים אחרי חדר הכושר: המדע מאחורי זה

כל מי שאי פעם חלף על פני כמה בחורים בדרכם החוצה מחדר הכושר ושמע אותם דנים בהתלהבות בתוכניות הערב שלהם, מכיר את התופעה הידועה של חרמנות לאחר חדר כושר – תחושת העוררות שחלק מהגברים חווים לאחר אימון. אבל למה זה המצב? מהי התופעה הפיזיולוגית והפסיכולוגית מאחורי החשק הזה שלאחר חדר הכושר?

התשובה הפשוטה מדוע גברים חרמנים אחרי חדר הכושר טמונה בהורמונים, כלומר טסטוסטרון ואנדורפינים. כאשר גברים מתעמלים, גופם מייצר יותר טסטוסטרון, ההורמון הגברי האחראי לקידום התשוקה המינית, כמו גם רמות מוגברות של אנדורפינים, ההורמון האחראי לקידום הנאה ואופוריה.

אין זה מפתיע אם כן שגברים – שבניגוד לנשים נוטים בדרך כלל להיות בעלי רמות גבוהות יותר של טסטוסטרון מאשר נשים – חווים תחושה חזקה של תשוקה וסיפוק כאשר רמות הורמונים אלה גבוהות לאחר אימון. לא רק שיש להם יכולת גדולה יותר להעריך את התחושה הפיזית של הנאה, הם גם מרגישים מלאי אנרגיה ומוטיבציה לעסוק בפעילות גופנית, כגון מין.

באופן מעניין, אין להתעלם מההיבטים הפסיכולוגיים של חרמנות לאחר חדר כושר. מחקרים מצאו כי פעילות גופנית נמצאת בקורלציה חזקה עם ביטחון עצמי רב יותר, במיוחד אצל גברים. עם תחושה כה מוגברת של הערכה עצמית, גברים מרגישים מועצמים ומאמינים שהם יכולים להצליח בכל דבר שהם מתחייבים, אשר בתורו מגביר את הליבידו שלהם.

בנוסף, גברים עשויים גם לחוות תחושה של עצבנות על האפשרות לצאת מחדר הכושר ולעסוק בפעילויות חברתיות. תחושה זו של ציפייה וריגוש מהלא נודע יכולה להגביר עוד יותר את עוררותם.

לכן, ישנם מספר גורמים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים התורמים מדוע גברים חרמנים לאחר חדר הכושר. ראשית, רמות טסטוסטרון מוגברות בשילוב עם דחיפה מקבילה בייצור אנדורפינים מובילים להנאה גופנית וסיפוק גדולים יותר. בנוסף, עלייה בביטחון העצמי יחד עם הריגוש הפוטנציאלי שבעיסוק בפעילויות חברתיות תורמים גם הם לתחושת העוררות.

חשוב לציין, עם זאת, שלא כל הגברים חווים חרמנות לאחר חדר כושר. בעוד רמות הטסטוסטרון גבוהות יותר באופן טבעי אצל גברים מאשר אצל נשים, גברים מסוימים עשויים באופן טבעי לייצר פחות של ההורמון מאשר אחרים. כמו כן, לא כל הגברים בטוחים מספיק כדי להרגיש אטרקטיביים ונחשקים לאחר אימון.

בסך הכל, זהו שילוב של הורמונים ופסיכולוגיה שמסבירים מדוע חלק מהגברים חווים תחושת חרמנות לאחר חדר הכושר. היתרונות הפיזיים והנפשיים של פעילות גופנית על בסיס קבוע ידועים היטב, ומעניין לציין כי היא עשויה להשפיע גם על החשק המיני של גברים. ניצול תשוקה מוגברת זו יכולה להיות דרך יעילה עבור גברים להוסיף ניצוץ נוסף והנאה לחייהם האינטימיים.

אם גם אתה מרגיש חרמן לאחר המכון כושר, אתה מוזמן לנסות לבלות עם נערות ליווי בתל אביב