Uncategorized

דברים לעשות במדריד בינואר הקרוב

מדריד בינואר אולי תרגיש קצת קר, אבל זה לא אומר שאין הרבה מה לעשות! ממוזיאונים ופארקים ועד אוכל מדהים, הנה 3 מהדברים הטובים ביותר לעשות בעיר בינואר הקרוב. 

גלו את פארק אל רטירו (El Retiro Park) ואת ארמון הבדולח המפורסם שלו

כאחד השטחים הירוקים האהובים ביותר במדריד, פארק אל רטירו (El Retiro Park) הוא אתר חובה לכל ביקור בעיר. ממוקם קרוב למרכז ונפתח לקהל הרחב בסוף המאה ה -19, פארק זה משתרע על פני 123 דונם ומספק מגוון של פעילויות חוצות ומקומות לחקור, והכל בסביבה טבעית מדהימה.

בפארק אל רטירו (El Retiro Park), המבקרים יכולים ליהנות מפעילויות כגון החלקה, קיאקים וסירות משוטים באגם, הליכה או רכיבה על אופניים בשבילים, או פשוט ליהנות מימי השמש. כמובן, ביקור בפארק אינו שלם מבלי לעצור בארמון הבדולח המפורסם שלו. ממוקם במרכז הפארק, מבנה פלדה וזכוכית מרשים זה נבנה בשנת 1887 וממשיך להדהים את המבקרים עם הארכיטקטורה היפה שלו ונופים מדהימים של הפארק.

בואו לחוות את מוזיאון הפראדו

מוזיאון פראדו נחשב לאחד המוזיאונים החשובים בעולם, והוא אתר חובה לכל ביקור במדריד. ממוקם על Paseo del Prado, המוזיאון יש אוסף מרשים של יותר מ 8,000 יצירות אמנות, כולל יצירות של כמו Velázquez, Goya, Vélaz De Guevara, אל גרקו, בוסקו, בין רבים אחרים.

במוזיאון תערוכות רבות המשתנות לאורך השנה, כך שבהתאם לעונה, המבקרים יכולים ליהנות מלמידה על היבטים שונים של האמנות הספרדית. מספר סיורי אודיו שונים וביקורים מודרכים זמינים, המאפשרים למבקרים לחקור את המוזיאון לעומק או פשוט לבלות כמה שעות בהתפעלות מיצירות האמנות.

לאכול טאפאס בלה לטינה

אף ביקור במדריד אינו שלם מבלי לנסות כמה מהמטבח המסורתי הטעים שלה. אחד המקומות הטובים ביותר לטעום כמה טאפאס הוא La Latina. אזור מלא אווירה זה הוא ביתם של כמה מהברים והמסעדות העתיקים ביותר של מדריד, ויכול להפוך את הערב המושלם לבילוי.

אפשרויות הטאפאס כאן הן בשפע, ורובן כוללות מנות מסורתיות שהוכנו עם מוצרים מקומיים. כמה מהמנות המפורסמות ביותר כוללות את גבינת המנצ'גו, קרוקטים חמאתיים, תבשיל זנב שור, שרימפס שום ופטאטאס בראבאס – תבשיל תפוחי אדמה קלאסי עם רוטב חריף.

מסיור בפארק אל רטירו ובמוזיאון הפראדו, ועד אכילת טאפאס טעימים בלה לטינה, לא חסר מה לעשות במדריד בינואר הקרוב. עם הפארקים המדהימים שלה, מוזיאונים ברמה עולמית ואפשרויות אוכל מצוינות, העיר מציעה בקלות די והותר פעילויות כדי לשמור אתכם עסוקים וחמים בחופשה שלכם. ואם לא מסתדר לך ספרד, לפחות בלה אצל דירות דיסקרטיות בחיפה.