Uncategorized

הפיצה הכי טובה בוונציה: פרוסת גן עדן בפיצה לה סרניסימה

 מנה אהובה שכבשה את ליבם (וקיבתם) של אנשים בכל רחבי העולם. מקורן באיטליה, אין זה מפתיע שניתן למצוא כמה מהפיצות הטובות ביותר בעיר המקסימה ונציה. עם רחובותיה ההומים, התעלות הציוריות וההיסטוריה העשירה שלה, ונציה היא לא רק יעד תיירותי פופולרי אלא גם גן עדן לאוהבי אוכל. וכשמדובר בפיצה, לוונציה יש הרבה מה להציע. הצטרפו אלי כשאנחנו יוצאים למסע קולינרי לגילוי הפיצה הטובה ביותר בונציה. 

ההיסטוריה של פיצה בונציה

פיצה הייתה מצרך בסיסי במטבח האיטלקי במשך מאות שנים. מקורותיו מתוארכים ליוונים ולרומאים הקדמונים, שהיו מוסיפים ללחמים שטוחים במרכיבים שונים. עם זאת, זה לא היה עד סוף המאה ה -18 כי פיצה כפי שאנו מכירים את זה היום צבר פופולריות באיטליה. וונציה, בהיותה עיר נמל מרכזית, אימצה במהירות את המנה הזו והעניקה לה ספין ייחודי משלה.

הפיצה הוונציאנית המסורתית, המכונה "פיצה אל טליו", עשויה מבצק עבה ומלבני יותר, ולעתים קרובות מעליה מרכיבים מקומיים כגון פירות ים, פולנטה ומוצרלה די בופאלה. סגנון פיצה זה היה פופולרי בקרב עובדים ומלחים שנזקקו לארוחה משביעה ובמחיר סביר. כיום, פיצה בוונציה התפתחה ומשקפת באופן מגוון את ההיסטוריה והתרבות של העיר.

פיצה ליד התעלה באקווה אנד מאיס – מלון אקווה אנד מאיס (Acqua & Mais) ממוקם ברובע קאנארג'יו (Cannaregio) המקסים, ואהוב על המקומיים והתיירים מאז שפתח את שעריו בשנת 1960. הפיצרייה ממוקמת ממש ליד התעלה, ומציעה סביבה ציורית ליהנות בה מהפיצה שלכם. תנור העצים שלהם נמצא בלב המסעדה, וריח של פיצה טרייה ממלא את האוויר.

התפריט שלהם מציע מגוון רחב של אפשרויות פיצה, הן מסורתיות והן יצירתיות. אחת הפיצות שחובה לנסות היא ה"סקיאצ'אטינה", פיצה מבצק סמיך ומעליה שמן זית, עגבניות שרי וגבינת מוצרלה. זה פשוט אך מפוצץ בטעם. אקווה אנד מאיס מציעה גם פיצה מיוחדת "בסגנון ונציאני" ומעליה שילוב קרמי ומלא טעם של פולנטה, גבינת גורגונזולה ואגוזי מלך.

מודרני לקחת על פיצה ב Rossopomodoro  – אם אתם מחפשים גישה מודרנית וחדשנית יותר פיצה, אז Rossopomodoro הוא המקום להיות. מסעדה זו, הממוקמת ברובע סן מרקו (San Marco) ההומה, לוקחת את הפיצה לרמה חדשה לגמרי. תוך שימוש במרכיבים טריים ואותנטיים, הם יוצרים פיצות ייחודיות ומעוררות תיאבון המהוות פינוק לחושים.

אחת מפיצות הדגל שלהם היא "פוקצ'ה פיצה פומודורני", פוקצ'ה פריכה ודקה ומעליה עגבניות שרי, מוצרלה בופאלו וזילוף של רוטב שום ובזיליקום. זוהי אפשרות מרעננת וקלילה המושלמת ליום קיץ חם. למי שאוהב קצת תבלין, חובה לנסות את "פיצה דיאבולה" עם סלמי חריף, צ'ילי טרי ודבש חם.

טעימה של מסורת באנטיקו פורנו – לחוויית פיצה ונציאנית אותנטית באמת, גשו לאנטיקו פורנו (Antico Forno) הממוקם ברובע סן פולו (San Polo). המסעדה קיימת מאז שנת 1700 וידועה באווירה המסורתית והכפרית שלה. הפיצה כאן עשויה מבצק מתובל היטב ומעליה חומרי גלם טריים ומקומיים.

"פיצה מרגריטה" שלהם היא אהובה על הלקוחות, עשויה מעגבניות סן מרצאנו, גבינת מוצרלה ובזיליקום טרי. אפשרות פופולרית נוספת היא "פיצה דל דוג'ה", ומעליה פרושוטו קרודו די פארמה, מוצרלה בופאלו וארוגולה. לא משנה באיזו פיצה תבחרו, אתם לא יכולים להשתבש באנטיקו פורנו.

אפשרויות ידידותיות לטבעונים בלה זוקה – לאוהבי הפיצה הטבעונית שלנו, אל דאגה, גם בוונציה יש משהו מיוחד בשבילכם. La Zucca, הממוקמת ברובע דורסודורו, היא מסעדה נעימה ומקסימה המציעה אפשרויות צמחוניות וטבעוניות מעוררות תיאבון. קרום הפיצה שלהם עשוי מתערובת של קמחים אורגניים, והם משתמשים במרכיבים טריים ואורגניים לתוספות שלהם.

"פיצה טבעוניה" בציפוי ירקות קלויים וגבינה טבעונית היא אופציה טעימה ומשביעה. אבל גולת הכותרת האמיתית כאן היא "פיצה קון לה פרגולין", פיצה טבעונית עם פרוסות תפוחי אדמה, תותים וחומץ בלסמי. השילוב הבלתי צפוי של טעמים ומרקמים ישאיר לכם טעם של עוד.

לסיכום, העיר הצפה ונציה באיטליה ידועה לא רק בארכיטקטורה המדהימה ובאווירה הרומנטית שלה, אלא גם מציעה חוויה קולינרית בלתי נשכחת. מקורה של הפיצה אולי בנאפולי, אבל ונציה הפכה אותה לשלה, עם סגנון וטעמים ייחודיים משלה. מאפשרויות מסורתיות למודרניות ועד ידידותיות לטבעונים, לוונציה יש משהו שיספק את התשוקה של כל חובב פיצה.

ואם חזרתם מוונציה וגיליתם שבגלל הפיצות העליתם כמה קילו, בואו לשרוף קלוריות בחברתן של נערות ליווי בהרצליה