סיפורי סקס

מהי טנטרה? מדריך מקיף

טנטרה, הנגזרת מהמילה שיזוף בסנסקריט, מתורגמת ל"התרחבות" או "שחרור". טנטרה היא השקפת עולם הוליסטית ותרגול רוחני, הנפוצה ביותר בהינדואיזם ובבודהיזם, אך עם תרומות ממסורות מזרחיות ומערביות אחרות. טנטרה כוללת בדרך כלל אלמנטים של אמונות שונות, כולל מודעות פיזית, נפשית ורוחנית. כיום הוא משמש בעיקר לתרגולי המיניות, מערכות היחסים והיוגה שלו, אך ישנם תרגולים רוחניים ופילוסופיה רבים אחרים הקשורים אליהם שהם חלק בלתי נפרד ממערכת טנטרית מקיפה.

טנטרה היא מערכת של פילוסופיה ופרקטיקות דתיות שמקורה בהודו לפני כמה מאות שנים. אין לבלבל אותו עם הפרשנות הפסיכולוגית המודרנית של "טנטרה" או עם מגמת העידן החדש המודרנית. במקום זאת, זוהי מערכת עתיקה של מנהגים ואמונות שהועברו מדור לדור. למרות ששורשיה בהודו, המסורת התפשטה ברחבי העולם, ולבשה מספר עצום של צורות והשפעות.

הרעיון המרכזי של הטנטרה הוא שאם אדם מיומן בשליטה ובתיעול הכוח הרוחני העליון של נפשו וגופו, מתרגל יכול לחוות וליהנות מקשר עמוק ומשמעותי יותר עם האלוהי. חיבור זה מתאפשר באמצעות שימוש בכלים ופרקטיקות שונות כגון יוגה, מדיטציה, מנטרה, הדמיות ופולחן פולחני.
לחץ פה

בליבה של פילוסופיית הטנטרה נמצא הרעיון של שאקטי, האנרגיה הנשית האלוהית שהיא מקור הן לכוח והן לחסד. מאמינים שהשאקטי הוא עיקרון היצירה הנשי הקוסמי שמביא את כל הבריאה לידי קיום. על פי הטנטרה, כל צורות הבריאה והחיים הן ביטויים של שאקטי והאנרגיה האלוהית שלה. מטרת התרגולים הטנטריים היא להביא את המתרגלת למצב של הרמוניה ואיזון עם שאקטי, כך שהם יוכלו לקבל את הברכות והחסד האלוהיים שלה.

תרגול טנטרי כולל טקסים רבים, מדיטציות והדמיות על מנת להגביר את המודעות וההבנה של אמיתות רוחניות והמציאות האולטימטיבית של שאקטי. בנוסף לצמיחה רוחנית, תרגולים טנטריים כוללים גם תרגילים מעשיים שנועדו לשפר את הבריאות הפיזית והנפשית, להעלות את רמות האנרגיה ולשפר את הביצועים המיניים.

למתחילים, הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שטנטרה אינה דרך רוחנית של "מידה אחת מתאימה לכולם". במקום זאת, ניתן להתאים אותה לצרכים ולמטרות של המתרגל האינדיבידואלי, וניתן לחקור ולתרגל אותה בכל דרך שנראית לו טבעית ונוחה ביותר.

טנטרה מתורגלת לעתים קרובות לצד הינדואיזם מסורתי, בודהיזם, טאואיזם ופילוסופיה ודת מזרחית אחרת, אך היא גם תואמת לחלוטין למסורות רוחניות מערביות. בנוסף, ניתן לחקור וולתרגל טנטרה באופן עצמאי כתרגול עצמאי. עם זאת, חשוב לציין כי טנטרה אינה "תיקון מהיר" ודורשת מסירות ומחויבות על מנת לקצור את מלוא היתרונות של התרגול.

ניתן לחלק את הטנטרה לשלוש קטגוריות עיקריות: לבן, אדום ושחור. טנטרה לבנה היא תרגול של שימוש במנטרות רוחניות וטקסים מקודשים כדי לפתוח את הלב והמוח לכוח עליון. טנטרה אדומה היא תרגול של שימוש במגע פיזי וטקסים מיניים כדי להעמיק את הקשר בין עצמך לבין אחרים, ועם האלוהי. טנטרה שחורה היא השימוש במדיטציה ובהדמיה כדי להגביר את הכוח, להשיג שליטה עצמית ולהגיע לרמות תודעה גבוהות יותר.

לבסוף, מתרגלים מודרניים רבים של טנטרה מתמקדים בטנטרה כנתיב לצמיחה אישית וריפוי. בין אם זה פיזי, מנטלי, רגשי או רוחני, מתרגלים מכל מיני טנטרה מבקשים לשפר את חייהם ולמצוא קשר משמעותי עם האלוהי. זוהי מערכת עתיקה של תרגול ופילוסופיה כי הוא לאט לאט צובר אחיזה בעולם המודרני. על ידי חקירת מעמקי הטנטרה, ניתן למצוא ריפוי, איזון והבנה טובה יותר של האלוהי.